Sprint 13

Geschreven door: Seijno van Nieuwkoop
Datum publiciteit: 2024-10-09
Beschrijving: Alle aantekeningen van sprint 13

Your Tribe for Life

-repo: your-tribe-for-life-squad-page

2-9-24

Vandaag was de eerste schooldag en we gaan weer druk aan de slag, na 20 minuten rondlopen op de campus hebben we de briefing gekregen van de opdracht.

We gaan met de hand van sveltekit een squadpage maken. Dit zijn de gemaakte afspraken:

Teamcanvas

image

3-9-24

heb vandaag de schetsen gemaakt voor het project, ook heb ik een goede start gemaakt aan de sveltekit tutorial. EEN BELANGRIJKE NOTE: gebruik voor strings met functies erin de ` (linksboven de keyboard) en niet de ’ (hoge komma) IK ZAT HIER MEEN HALF UUR MEE TE STRUGGELEN…

Ook iets wat ik heb gezien is een interessant artikel over wat 3 puntjes doen in js aangezien ik dit nog niet wist.

schets

image

image

4-9-24

Vandaag hadden we een lange college over sveltekit, over hoe het werkt, wat het is en een demo met hoe je er mee werkt. Hier zijn 3 vragen die ik als het goed is ga blijven weten:

5-9

Op deze dag had ik een groot probleem waar ik niet uit kwam, blijkbaar kende de VS code terminal ‘npm’ niet, hierdoor kon ik niet verder werken aan iets wat node/svelte gebruikten ondanks dat ik meerder artikelen/videos heb geprobeerd om te zorgen dat het weer werkte. Omdat ik daar niet verder mee kon heb ik een beetje gewerkt aan het design van de squad page.

6-9

Op school heb ik aan Justus gevraagd wat er aan de hand was met mijn terminal, eindstand, VS code kreeg voor een onbekende rede niet mee dat ik node had, als ik het doe in het cmd venster krijg ik wel het gewenste eindresultaat. Hierdoor moet ik gaan wennen om te werken via de cmd terminal, het is een omweg maar kan geen kwaad en ik kan gewoon verder.

9-9

vandaag kregen we een workshop over figma en heb ik een paar shorthands geleerd die mij gaan helpen met sneller kunnen designen, dit houd in bijv:

10-9

Vandaag heb ik veel tijd besteed aan het maken van de nieuw profile-card deze komt nu steeds verder in ontwikkeling.

11-9

scroll-snap-type: x mandatory; Scroll-snap-align/scroll-snap-type is PE dus hier hoef je geen @ supports te gebruiken als een css functie niet PE is en de css breekt als het device/browser het prorbeert te runnen moet je @supports gebruiken, dit zorgt dat als het niet ondersteund is dat het het niet uitvoerd.

creative coding met js in svelte

svelte: window on:mousemove{followPointer (functie)}

12-9

Vandaag heb ik de profile card zo goed als af, achteraf had ik beter bewijslast kunnen maken door gebruik te maken van issues, maar dat kan nog als ik ergens een verbetering punt zie.

13-9

We Love Web ‐ Vasilis van Gemert

16-9 Prioriteiten zetten

Epics

Stories

Stories zijn kleinere taken van een grote Epic opdracht, een userstory is nog een subdivisie van een story. voorbeeld userstory: “Als bezoeker, wil ik producten in mijn winkelmandje kunnen doen om overzicht te houden wat ik aanschaf”

17-9

Vandaag ben ik bezig geweest met het maken van de hifi layout voor de squad page, en heb ik die grootste deel afgekregen.

18-9

Eigen vooruitgang

Opleveren van een project

Kampvuur sessie Squadpage